اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور

پیکر رحمان مرادی نوازنده موسیقی ایرانی، صبح  11 آذرماه با حضور اهالی موسیقی و دانشجویان از مقابل تالار وحدت تا قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) تشییع شد.

 به گزارش روز سه شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، مراسم تشییع پیکر رحمان مرادی فرزند فرمان مرادی، با حضور هنرمندانی چون داوود گنجه ای، داریوش پیرنیاکان، زید الله طلوعی، حمیدرضا نوربخش، هنگامه اخوان، شهرام صارمی، رامین آزادآور رئیس دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد 4، دانشجویان دانشگاه و ... در تالار وحدت برگزار شد.


در ابتدای این مراسم رامین آزادآور رییس دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد 4 گفت: یکی از خصوصیات بارز رحمان مرادی کار کردن بدون هیاهو و حاشیه بود، من افتخار داشتم طی سالهای گذشته با او و پدرش استاد فرمان مرادی مراوده داشته باشم.

وی ادامه داد: او به معنای واقعی کلمه یک هنرمند شایسته عرصه موسیقی ایرانی بود که از همان دوران نوجوانی نیز رگه هایی از علاقه به موسیقی ایرانی و سازسازی را در درون خود داشت به گونه ای که در هر کلاسی شرکت می کرد بعد از مدتی به عنوان دستیار استاد به آموزش می پرداخت.

آزادآور افزود: رحمان مرادی از آدم ترین آدم ها بود و امیدوارم تمامی دانشجویان او نیز این خصوصیات اخلاقی اش را سرلوحه خود قرار دهند.

در ادامه، یکی از شاگردان و دوستان رحمان مرادی به خاطره گویی از همنشینی اش با استادش پرداخت و گفت: حدود 12 سال پیش با رحمان مرادی بواسطه حضور در منزل استاد فرمان مرادی آشنا شدم و این آشنایی تا آخرین لحظه عمر او ادامه داشت. او همیشه دوست داشت سلامتی اش را به دست بیاورد تا بتواند به قله دماوند صعود کند که به نظرم هم اکنون رحمان در مرتفع ترین قله جهان ایستاده است که از این پس باید قدر او و دیگر هنرمندان عرصه موسیقی را بیشتر بدانیم.

داریوش پیرنیاکان، دیگر سخنران این مراسم ضمن عرض تسلیت به خانواده رحمان مرادی گفت: برای من بسیار سخت است که درباره شاگرد خودم صحبت کنم . رحمان سالیان سال شاگردم بود و می توانم بگویم یکی از بهترین و با استعدادترین شاگردانم بود.

وی ادامه داد: او تبحر بسیار خوبی در ساز زدن داشت و انسانی به تمام معنا بود. همیشه خنده بر لبانش بود و هیچ گاه او را آزرده ندیدم. او جوانی بود که نه تنها در زمینه موسیقی بلکه در رشته خود (شیمی) کار کرده بود و بسیار فعالیت می کرد.

این نوازنده تار افزود: این جوان نوازنده بدون کینه ورزی به کارش می پرداخت که به نظرم جامعه موسیقی باید هم زبان و همدل باشیم و در راهی که آرمان همه ما هست استوار قدم برداریم و بتوانیم همدلی و دوست داشتن را که باید در جامعه موسیقی پا گیرد، اجرا کنیم.

پیرنیاکان بیان داشت: سعی کنیم همیشه سیم ها و نت هایمان با هم کوک باشد و همدل و هم زبان در راه موسیقی و اعتلای آن بکوشیم و در مسیر مهم آن که همان انسانیت است قدم برداریم.

بعد از صحبت های این نوازنده برجسته تار ، شاگردان رحمان مرادی قطعه خوشه چین را اجرا کردند و سپس پیکر این نوازنده جوان تا قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) تشییع شد.

رحمان مرادی به دلیل تشدید بیماری سرطان ریه و سرطان کبد در بیمارستان ایرانمهر بستر شد و روز 9 آذر دار فانی را وداع گفت.

رحمان مرادی فرزند فرمان مرادی نوازنده تار و سازساز پیشکسوت کشورمان، 31 اردیبهشت سال 1350 در تهران متولد شد؛ او دوره دبیرستان را در دبیرستان البرز گذراند و دوره های لیسانس و فوق لیسانس شیمی را در دانشگاه تهران طی کرد. او همچنین دکترای شیمی خود را نیز از دانشگاه ارمنستان دریافت کرد.

رحمان دوره هایی را در نوازندگی سه تار نزد احمد عبادی، داریوش صفوت و تاجبخش گذراند. دوره ماهور آزاد را با عطاالله جنگوک، دوره ردیف موسی خان معروفی را نزد هوشنگ ظریف، دوره ردیف علی اکبرخان شهنازی را نزد داریوش پیرنیاکان گذراند و مدتی را نیز نزد محمدرضا لطفی شاگردی کرد.

تاریخ خبر: 11/09/1393 

مطالب مرتبط :

 مبارزه نفس‌گیر بهرام ریحانی با سرطان

مرتضی پاشایی هم از سرطان درگذشت/ چرا سرطان در ایران زیاد شده است؟

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

نظرات شما عزیزان:


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 20 آذر 1393برچسب:رحمان مرادی,تار,ساز,سرطان,نوازنده, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.